Miért veszélyesek a kullancsok?

Miért veszélyesek a kullancsok ? Ez a szívós kis állat több évig is elél, táplálék nélkül. Ha kedvezőek az életfeltételek, több ezer petét raknak le és várják az áldozatot. Megtelepedve kezdik a vérszívást. Azért károsak, mert a váladékában lévő kórokozók az embereken súlyos betegséget okozhatnak. A közismert Lyme kórt a váladékában lévő baktérium okozza. Nem Continue reading


Kell-e nyáron vitamint szedni ?

Itt a jó idő, hamarosan a piacon mindenféle földi jót és sok-sok zöldséget, gyümölcsöt lehet kapni. Azt gondolhatnánk, hogy végre, már nincs szükség vitaminra, a zöldségek, gyümölcsök bőségesen fedezik a szükségletet. Sajnos nem így van, a mai gyümölcsök, zöldségek vitamin és ásványi anyag tartalma sokkal kisebb, mint 40 – 50 évvel ezelőtt. Az intenzív talajművelés, Continue reading


Kell- e tavasszal is vitamint szedni?

Szívesen mondanám, hogy nem, a természetes megoldások híve vagyok. Itt a tavasz, jön a sok -sok finom zöldség, gyümölcs, tele vitaminnal. Akkor minek az a sok tabletta? Biztosan mindenki hallott róla, hogy a zöldségek, gyümölcsök vitamin tartalma az elmúlt 50- 60 évben nagyon megváltozott, sokkal kevesebb lett. Oka a termőföldek kizsigerelése, a túlzott műtrágya, növényvédő Continue reading


Homoktövis

Ismerjük meg a csodálatos homoktövis gyógyhatásait. A homoktövis nem csodaszer, – de csodálatos szer ! Rendszeres fogyasztásával rengeteg betegség kialakulását előzhetjük meg és ha kialakult a betegség, segít legyőzni. Ez a szuper növény annyi jó hatással rendelkezik, hogy ebben a cikkben felsorolni képtelenség. Rengeteg vízben és zsírban oldódó vitamint, ásványi anyagokat, aminosavakat flavonoidokat, enzimeket, biológiailag Continue reading


Szeretné tudni, hogyan élhet egészségesen a gyógynövények segítségével ?

Évente 2x legalább tisztító kúrát kell tartani a csalán a vérereket, míg a diólevél tea a nyirok ereket tisztítja- ezekből max. hat hétig, utána 6 hét szünet a máj tisztítása: gyermekláncfű gyökér, mezei katáng gyökér, aranyvessző fiatalabb embereknek, kiknek még nem túl szennyezett a mája, elegendő az aranyvessző. Ha ciszta van a májban, diólevél teát este inni és a leszűrt teafüvet Continue reading


A D vitamin fontosságáról

“A vitaminok olyan anyagok, amik akkor betegítenek meg, ha nem vesszük be őket” Ez a mondás minden vitaminra igaz és a legújabb kutatások szerint az eddig kissé háttérbe szorult D vitaminra is. Egyre több kutatás igazolja a D vitamin fontos szerepét a szervezet egészében. Amit D vitaminnak nevezünk, tulajdonképpen egy előanyag, ami a szervezetünkben alakul át Continue reading


Ezért egészséges a zsálya

A zsálya nem csak könnyen elérhető, egészséges fűszernövény. Az ókori arab orvoslás egyenesen a halhatatlanságot tulajdonította rendszeres fogyasztásának – az azonban biztos, hogy nagyon egészséges. Jót tesz a memóriának Egy brit kutatás derítette ki, hogy a zsályaolajat rendszeresen fogyasztó kutatási alanyok sokkal jobban teljesítettek a memóriateszteken, mint azok, akik placebót kaptak. Ez különösen azért reményteli, Continue reading


Articsóka: miért fogyasszuk?

Az articsóka igen ízletes, mégis viszonylag ritkán fogyasztott zöldségféle. Méltatlanul hanyagoljuk, mert elképesztően magas a rosttartalma – és ez csak egy a számos előnyös tulajdonsága közül. Segít szabályozni a koleszterinszintet Az articsóka cynarint tartalmaz – ez a sav serkenti az epertermelődést és csökkenti a koleszterinszintet. Utóbbi csökkentéséhez magas rosttartalma is hozzájárul – egy kutatás szerint Continue reading


Egyszerű módszerek a szúnyogok ellen

A moszkitókat a széndioxid-kibocsájtás, a verejték és a test szaga vonzza az emberekhez. Az alábbi dolgokat érdemes kipróbálni, mert jóval kellemesebbé tehetik a nyári napjainkat és estéinket. Öltözzünk fel! Az egyik legjobb módszer, ha minél kevesebb olyan szabad testfelületet hagyunk a szúnyogoknak, amelyen garázdálkodhatnak. Amikor csak az időjárás engedi, viseljünk hosszú ruhát vagy nadrágot, hosszú Continue reading


A spenót legjobb felhasználása

Finom és egészséges, tele van értékes tápanyagokkal – ezt alighanem mindenki tudja a spenótról. Akad azonban néhány további szempont, amelyet fogyasztás előtt érdemes figyelembe venni. Ha tehetjük, mindig bébispenótot vegyünk, minél nagyobbak ugyanis a levelek, annál öregebbek és fásabbak. Ezen felül kutatások szerint azok a spenótlevelek, amelyeket fénynek kitéve tárolnak, több tápanyagot tartalmaznak, mint amelyeket Continue reading